International Welcome Week

* am observat ca am ramas un pic in urma cu post-urile dar nu-i nimic, I'll catch up soon enough. Va voi povesti experienta mea din punctul de vedere al unui aventurier ( fiindca asa ma simt pe insulita asta)

Howdy everyone ( si da, m-am uitat la mult prea multe filme western cand eram copil) M-am decis sa va povestesc mai multe despre primele doua saptamani. Conform biletului de avion, am ajuns aici luni, dar cum nu stau in campus si bagajele mele au fost ratacite, pot spune ca prima mea zi la Uni a fost miercuri. M-am inregistrat de acasa pe site-ul cu evenimente, am facut booking la tot ce se putea si eram foarte fericta ( de ce nu as fi?)

Primul eveniment la care am participat a fost “Welcome Lunch” ( need I mention it was free?) Ca tot omul curios, am luat cate putin din fiecare ca sa “asimilez cultura britanica” (da’ de unde ca unele erau indiene…) Eu cum sunt foarte vorbareata, am cunoscut o multime de oameni din toate colturile lumii ( gotta love diversity) Ne-am adunat la o masa rotunda si am inceput sa ne cunoastem mai bine ( Va zic de pea cum sa nu va straduiti prea mult sa tineti minte numele noilor prieteni din prima zi, fiindca nu veti reusi -  eu am repatat numele lor in gand de cateva ori  si le-am tinut minte tara – in zilele urmatoare cu siguranta va veti aduce aminte si numele )

A urmat “Campus Tour” – avand in vedere ca nu stau in campus, chiar aveam nevoie de el dar l-am ratat fiindca trebuia sa rezolv niste problem la biblioteca. ( I look on the bright side, macar am mai cunoscut “strumfi” si am aflat unde e biblioteca ) Pentru cei care nu stiu, strumfii sunt student mai “batrani” care lucreaza pentru Student Life, adica apentru facultate, si ajuta noii student sa se integreze si sa se distreze.

“Strumfii” ne-au dus apoi la Manchester Art Gallery ( am mers cu trenul, am aflat unde este Picadilly Rail Station, sic el mai important, nu ne-am pierdut) Nu am avut foarte mult timp la dispozitie sa vizitam toate expozitiile fiindca urma un alt eveniment la care altii s-au inscris. Cam atat s-a intamplat miercuri -pentru mine, altii au mers la petreceri sau in pub.

Joi  am ajuns mai devreme si am mai stat de vorba cu “strumfii” ( chiar va recomand sa va imprieteniti cu ei fiindca dau sfaturi super si sunt foarte de treaba) iar la ora10 si ceva n-am organizat in grupuri si am plecat spre Trafford Centre ( eu una vazusem pe net cat de tare era si abia asteptam sa merg) Pot spune ca am avut parte de un “private tour” fiindca din 10 persoane care au venit cu noi, am ramas numai 3 ( si asta cu tot cu Sarah, ghidul nostru) Ne-am invartit ca niste curce bete pe acolo, am fost si am luat pranzul ( am facut o multime de poze, architecture fiind in stil grecesc) si back to the bus pentru universitate. ( eu una eram super mega happy – aici cand sunt reduceri preturile chiar scad) dar am intarziat! Eram atat de suparata fiindca speram sa mai prind un loc la “ Tea Party – An English Affair” Cand in sfarsit am ajuns in campus, m-am intanit cu Vlad care iesise de la petrecere si ne-a spus cat de fain a fost…. “strumful” nostrum ne-a informat ca mai e o petrecere – si normal ca am fost prima care s-a repezit sa mearga – cat am asteptat sa intram, am mai cunoscut si alti student internationali, unii ajunsi chiar in aceiasi zi. Desi titlul suna pompos, petrecerea a fost extraordinar de… amuzanta  ( “Strumfii” care s-au ocupat de noi erau majoritate studenti la Performance) si au reusit sa ne faca sa asimilam cateva obiceiuri tipic britanice – sigur vor aparea si pozele pe site in curand. Seara a fost organizat un spectacol foarte reusit la care din pacate am intarziat.

Vineri am participat la “British Game Show” unde am avut sansa sa demonstram ce stim cate ceva despre britanici ( word to the wise: uiteti-va la cateva filme britanice inainte sa veniti aici si exersati Pictionary) Am primit goodie bags. Apoi cred ca am mai bantuit prin marquee si am baut mult ceai iar mai tarziu am fost la un workshop despre uniunea studentilor, unde l-am cunoscut pe presedinte si am aflat mai multe despre organizatia lor ( ce imi place la nebunie este ca toata lumea te ajuta, iti zambeste si iti da multe informatii folositoare)

Si ajungem la partea interesanta – Quiz-ul! Stiam ca va fi interesant, dar nici chiar atat de interesant. La unele intrebari ma uitam cas, la altele radeam in hohote – echipa noastra avea in jur de 15 oameni iar pana la sfarsitul serii, ziceai ca ne cunoastem de ani buni ( long live the beer!)

Urmatorul articol va fi despre Welcome Week 🙂 Campusul a super busy de cand s-au intors "home" students a.k.a britanicii :))

Welcome Weekend and Induction Week

*incep sa folosesc blog-ul drept jurnal :)) that's a new one, even for me

Sambata s-au organizat doua excursii mari si late – una la Castleton ( unde au mers cam 100 de persone) si una la Tatton Park ( unde au platit 100 de personae dar au venit doar 25, aaa…, si pretul a fost numai 5 lire) Initital am fost un pic dezamagita fiindca toti pe care ii cunosteam mergeau la Castleton, dar what the hell, a fost o sansa sa cunosc alti stundenti internationali ( iar drumul cu autocarul a fost mega interesant – am invatat cate ceva despre fiecare cultura plus cateva cuvinte in araba) Nu cred ca pot descrie in cuvinte frumusetiile parcului, iar povestea lui este grozava, demna de filme.

Duminica a fost ziua in care am lenevit – desi era un barbeque pe la ora 15.00, vremea era prea urata si nu m-am dezlipit de canapea unde am mancat floricele cu colegii de casa si ne-am uitat la tv.

Luni deja au inceput inductions, adica introducerea in cursuri – fiecare facultate avea propriul program ( unii au inceput luni, altii miercuri – depinde de curs)  Am facut cunostiinta cu profesorii de la jurnalism ( aveam un pic emotii, la urma urmei, e un nou inceput…) Restul colegilor erau fie prea adormiti fie prea timizi, asa ca nu am cunoscut decat o tipa de la acelasi curs ( pe care o gasisem pe yougofurther.co.uk)

Am mers la un suc si am mai stat de vorba cat am mancat si un sandwich si eram iar on the move. Urma Dean’s Adress la ora 14.00 iar noi nu mai gaseam cladirea ( si da, aveam harta) Ne-am dat batute, Kayleigh s-a retras in dormitorul ei, iar eu am posrnit spre casa CAND am zarit cladirea – am avut mult noroc, nu intarziasem decat vreo 3 minute si nu toata lumea intrase in sala. Cred ca voi posta si discursul decanului care a fost pur si simplu extraordinar  (toate grijile mele se evaporasera, el ne-a asigurat ca cineva ne va ajuta intotdeauna fie ca avem probleme personale, fie academice)

Marti am mers la  un mic dejun informal ( si gratis – dupa cum ne-a spus profa’ : “It’s the first and last time when you’ll get it, so you might as well go”) Si la cat de ametita sunt, am reusit sa dau suc de portocala pe mine asa cu nu am stat prea mult de vorba cu profii mei.

Miercuri am vazut salile in care vom invata si am primit orarul ( luni si vineri nu am ore) si mi-am cunoscut profesorii de la criminologie ( sunt tineri si foarte bine pregatiti) A fost un curs introductive, interactive si foarte instructive. Ne-am uitat la filmulete pe youtube, am discutat liber si ne-am cunoscut mai bine. Sincer, de abia astept sa merg la urmatorul lor curs!

Cam atat despre facultate deocamdata –Dar si informatii despre prima saptamana de cursuri propriu-zise.

Academic Environment

Asa cum am promis, vin cu mai multe detalii cu privire la modul de predare/ pregatirea profesorilor.

Pentru fiecare course in parte este alocat un personal tutor. In mod normal, va intrebati ce este ala...si noi am avut dilema asta toata saptamana cu inductionul-toata lumea vorbea de personal tutor  dar nimeni nu explica care e de fapt rolul lui. Personal tutorul, dupa cum am spus, este diferit la fiecare course in parte iar rolul lui este sa te asiste cu orice ai tu nevoie. Deci orice problema/dilema/confuzie legata de orice are legatura cu scoala, o discuti cu el/ea, iar el/ea te indruma.

De exemplu, la programele de Leisure( Hospitality Management, Tourism management, Hospitality and Tourism Management, Leisure and Tourism, Sport and Leisure Management) trebuia sa alegem obligatoriu din 3 module unul singur. Modulele erau Law in Business(suna cool dar nu e ), Emerging Technologies(ceva cu computere-tipa zicea intruna ca studentii care au ales cursul asta si-au schimbat profilele de Facebook-nu a sunat foarte atragator) si modulul de limba straina. Deci ma aflu intr-o dilema. Ce fac? Ma duc la personal tutor si ii spun dilema mea: law in Business sau o limba straina? Zice ca ar trebui sa aleg o limba straina pentru ca, parerea lui, mi-e mult mai folositoare. Bun. Alta dilema: Am studiat franceza ca a doua limba dar o vorbesc foarte bine, am luat 1 an jumatate ore de germana asa ca nu stiu ce ar trebui sa aleg: germana nivel 2 sau sa incep o alta limba-spaniola. Din punct de vedere turistic, spaniola mi-ar fi mult mai folositoare-are dreptate, normal.

Iata-ma deci la spaniola 1-incepatori. Trebuie sa mentionez ca desi multe persoane din Romania mai au habar de spaniola (pentru ca au vizionat telenovele sau au rude plecate in Spania), eu personal nu am fost fana telenovele si nu am nici rude sau prieteni in Spania asa ca eram complet incepatoare.

Dupa ce trec printre randuri foile cu numele fiecaruia ne imparte in 3 grupe provizorii pentru ca sunt 3 profesori. Eu nimeresc la un profesor rotunjor, cu ochelari si cu un zambet foarte larg. Per total, un om extraordinar de placut. Ne-a prezentat cum se vor desfasura orele de curs, de ce materiale vom avea nevoie( o singura carte pe care nu o gasim in biblioteca si pe care va trebui sa o cumparam si sa o aducem cu noi la fiecare ora de curs) si ne spune ca incepand cu a 3-a saptamana ora se va desfasura in totalitate in spaniola, nu va vorbi in engleza absolut deloc. La final vom avea 5 minute in care vom putea pune intrebari in limba engleza, atat.

Dupa ce ne transmite toate informatiile astea incepe efectiv sa predea. Ne intreaba ce cuvinte stim in spaniola, asa ca unii vin cu tot felul de cuvinte comune ca" hola","buenos dias","buenos noches" iar la un moment dat un destept spune"macarena"! In momentul acela toata atmosfera s-a destins, am inceput toti sa radem, proful facea misto de baiatul asta: "mai, sper din tot sufletul ca nu vei fi in grupa mea! esti ca fiul pe care nu mi l-am dorit!" In principiu modul de predare/invatare a fost cat se poate de interactiv: ne-a invatat chestii elementare ca cifrele, alfabetul, expresii de baza dupa care ne-a impartit in echipe si trebuia sa vorbim unii cu altii dupa care verifica cunostintele prin tot felul de jocuri. Da, am spus jocuri! A fost o atmosfera relaxata. Profesorul a calatorit prin multe tari, vorbeste spaniola foarte bine, se vede ca e foarte bine pregatit(ne spune despre tot felul de accente ale acestei limbi, unde se intalnesc ele si incearca sa scoata accentul englezesc din spaniola englezilor) Tot timpul am fost cu zambetul pe buze, a fost unul din acele cursuri la care te duci cu drag pentru ca asimilezi multe cunostinte intr-un mediu relaxat. Cam asta ar fi de spus despre profesorul de la acest modul.

Din cate am observat eu, si personal tutorul a mentionat si el lucrul acesta la un moment dat, nu se pune accentul pe diplomele care le ai, ci pe cunostintele pe care le posezi. Spre exemplu, mergand prin Maxwell la etajul al 3-lea sa gasesc biroul unui profesor, citesc placutele cu numele de pe usi. Spre surprinderea mea, aproximativ 10%din nume aveau denumirea de Dr. in fata. Doar atat. Nu e plin aici de profesori-doctori, asa cum intalnesti in Romania(nu ca ar fi un lucru rau sa fi profesor-doctor:))) Ideea e ca pe ei nu diplomele ii fac competenti. Spre exemplu, profesoara de la Tourism Principles: are in jur de 45-50 de ani. Are acceasi diploma pe care o voi avea(sper) si eu peste 3 ani si a obtinut-o in urma cu 5 ani. Cu toate astea, ne preda un modul care e foarte important si e o profesoara exceptionala. Motivul: vorbeste din experienta. Femeia asta a avut o multime de afaceri pe parcursul anilor, stie cu ce se mananca turismul, detine o companie care se ocupa cu promovarea turismului in UK si se pare ca ii merge foarte bine. Este profesor doar part-time si nu preda decat modulul nostru si inca unul. Culmea e ca desi are tot felul de afaceri si din cate ne-a spus 90%  din afacere se bazeaza pe internet, are timp sa ne puna pe Blackboard lectia pentru saptamana urmatore cu 1-2 zile inainte de ora ca sa ne putem uita peste ea.Prin lectie ma refer la slide-urile PowerPoint. Sunt foarte multumita, avem o multime de lucruri de invatat de la ea.

Cam asta ar fi pentru moment, daca se mai intampla lucruri interesante am sa incerc sa va descriu cat mai detaliat, pana la plictisitor chiar pentru ca e important sa iti faci o imagine cat mai obiectiva despre facultate si chiar daca acum lucrurile sunt roz, sunt sigura ca in curand voi vedea si downside-urile si atunci le voi posta si pe acelea.:)

Acomodare

Pai hai sa incepem cu inceputul , ce cum se intampla atunci cand vii in danemarca. Ce acte trebuie sa faci , trebuie sa aduci etc.

Primul lucru care trebuie sa-l faceti inainte sa veniti aici e sa aplicati pe internet pentru camin la : https://www.kollegierneskontor.dk/default.aspx - au si versiune in engleza deci ar trebuisa va descurcati usor cu el . Aici veti gasi o oferta variata de camere , apartamente la preturi incepand de pe la 2000 pana la 6-7000 la apartament mari . Acum aici singura problema e ca daca ati primit camera si o vreti aveti timp 5 zile sa trimiteti banii de garantie nu conteaza daca voi nu sunteti aici , trebuie sa platiti garantia, in caz contrar vor considera ca oferta a fost refuzata. La 3 oferte refuzate va vor lua de pe listele de asteptare la camine si va trebui sa faci o aplicatie noua din nou si sa o iei de la 0 . Ca acest lucru sa nu se intampla eu va sfatuiesc ca mai intai , inainte de a aplica sa vedeti adresa de la camin si sa vedeti daca va convine distanta scoala-casa. In jur de max 10 km e ok deoarece danemarca are un sistem de transporturi bine pus la punct sau daca vreti cu bicicleta (eu am facut timp de 1an iarna-vara 8 km pe zi pana la scoala si 8 inapoi).

Asa , sa zicem ca v-ati gasit cazare . Cand veniti aici primul loc unde trebuie sa mergeti e la scoala sa va luati scrisoarea de acceptare in caz ca nu ati primit-o pe internet (ATENTIE - unconditional letter si adresa scolii de unde o luati e Lygten 16- asta pentru cei de la computer science care stundiaza pe lygten 24 parca) . Dupa aceea trebuie sa mergeti la borgerservice sa va luati residence permitu , pentru acesta va trebuie : poza de pasaport (1 sau 2 nu mai stiu exact) , scrisoarea de acceptare de la scoala , pasaport , un formular pe care il luati de la ei si va vor mai da o foaie pe care va trebuie sa o semnati , prin aceasta spuneti pe proprie raspundere ca aveti bani sa va intretineti (asta in caz ca munciti la negru si va prind sa nu aveti motiv sa spuneti ca n-ati avut de ales) . Residence permitul il veti primi in 4zile pana la 3 saptamani si dupa ce il aveti trebuie sa mergeti la primaria de care apartineti unde stati si acolo spuneti ca vreti cpr . Va vor cere residence permitul si poate si contractul de inchiriere (nu neaparat dar se intampla sa se trezeasca unul mai destept) . Cpr-u propriu zis adica numarul il veti primi pe loc iar yellow cardul (cardul de sanatate) il veti primi dupa maxim 1 sapt la adresa unde stati . Pe yellow card va veni imprimata adresa , numele vostru , cpr-u , numele doctorului de care apartineti , adresa acestuia si numarul lui de telefon . Dupa ce terminati toate acestea sunteti locuitori DK si de aici - asta in caz ca va gasiti de lucru cu contract - va mai trebui doar sa merge la oficiu de taxe, SKAT se numeste, si acolo cu foaia de acceptare de la facultate si pasaportul veti cere taxe de studenti romani , asta insemnand , taxele aici normal sunt 44% dar tinand cont ca sunteti studenti statul daneza va da voie ca pana la 72000kr (asta e doar pentru studenti romani pentru ca au diferite conventii cu fiecare tara) castigate pe an veti plati doar 8% . Cand veti depasii acest plafon veti plati normal 44%.

First day at Uni

Prima zi de Uni. Programul parea lejer: o ora de la 12-1, una de la 5-6. Din cauza unei confuzii create de year tutor-ul nostru intarzii 20 minute (cursul nu era de la 12, era de la 11). Nu puteti sa va inchipuiti fetele colegilor care ajung la ora 12 si afla ca au pierdut cursul (cand spun curs, ma refer la ora de curs din Romania).Normal, la sfarsitul cursului m-am dus la profesor sa ii explic motivul pentru care am intarziat (punctualitatea este un lucru foarte important) iar el mi-a spus sa nu imi cer scuze pentru un lucru care evident nu a fost vina mea, dupa care a inceput sa faca small talk. Mi-a facut o impresie foarte buna.:)

Cursul se desfasura in felul urmator: Un amfiteatru plin de oameni se holbau la un profesor care explica o cantitate enorma de informatii. In spatele lui era un videoproiector foarte mare pe care mergeau diferite slide-uri pe care el al le explica. Cand am intrat in sala am primit un Module Handbook plin cu programa pentru fiecare saptamana, reading list-uri pentru fiecare  saptamana, website-uri si ziare plus canale tv pe care ar fi bine sa le urmarim cand avem timp. De asemenea am primit si un Lecture Handouts care contine slide-urile prezentate la curs pe tot parcursul semestrului , iar in dreptul fiecarui slide sunt cateva randuri in care se presupune ca iti iei notite. La sfarsitul cursului, proful ne spune ca ar fi foarte bine daca ne-am lua si notite in loc sa stam cu gura cascata.

[cincopa 10772651]

Aveam vreo cateva ore libere pana incepea urmatorul curs asa ca ma duc acasa sa mananc ceva si sa incerc sa imi fac putina ordine in toate flyerele care le-am primit in ultimele zile din welcome week la marquee. Vlad avea dreptate: biroul e plin de multe chestii si chiar si cand e ordine arata de parca tocmai a cazut o bomba pe el.

Intru pe site-ul de la Uni sa caut in biblioteca cartile din reading list si plec mai repede ca sa pot sa trec pe la biblioteca sa imi iau cartile inainte de cursul de la 5 pentru ca erau doar vreo 5-6 exemplare din fiecare. Mai jos am pus niste imagini ca sa puteti vedea cum arata o "chitanta" de luare in primire a cartilor si una de returnare.

[cincopa 10772669]

Desi e prima zi, in locul zecilor de flyere acum zac carti:

[cincopa 10772671]

Facand o paranteza, vreau sa va spun despre Student Diary. Este o agenda pe care o primiti gratuit si care va ajuta in primul rand sa va organizati timpul (numerotarea saptamanilor este cea a cursurilor, e.g.: saptamana 1: 27 septembrie-3 octombrie) si contine o multime de informatii folositoare: mersul autobuzelor de la Uni, o harta, date de contact a tuturor facultatilor, societatilor si facilitatilor de care ai putea avea nevoie la un moment dat si multe alte lucruri (locuri unde sa mananci, biblioteci, workshopuri si training, student life, student union si altele)

[cincopa 10772677]

La cursul de la ora 5, metoda de predare a fost exact aceeasi deci presupun ca este una universala. Trebuie sa mentionez ca toate informatiile pe care le-am prezentat aici sunt din experienta mea: studiez BA Tourism Management la Business School. Metoda de predare poate sa difere de la un course la altul asa ca ii rog pe colegii mei de la alte sectii sa posteze si ei un articol referitor la acest subiect pentru a evita eventuale confuzii.

MMD Odense *Tietgen Business College*- Distractie

Odense este al treilea oras ca marime din Danemarca. In opinia mea , in plina dezvoltare, datorita faptului ca in oras se gasesc destule santiere pe moment.

In prima saptamana cand am sosit am avut program lejer , 3 zile de intro si la sfarsit de saptamana o petrecere data in cinstea noastra si ocazia de a ne cunoaste mai bine.Profesorii pun mare accent pe acest lucru , sa nu refuzam nici o petrecere si sa cunoastem lume noua. Deasemnea si profesorii mai vin pe la petreceri  si se distreaza cu noi :p. Preturile sunt relativ mici fata de cele din oras. Noi suntem pozitionati intr-o cladire numai a noastra in care avem sali de curs , fiecare echipate cu cate un PC/Mac , o sala la comun deasemenea cu calculatoare, unde putem sa ne organizam sa lucram la un proiect in caz ca avem probleme cu internetul sau pc acas, o bucatrie/bar si un fel de living.

Living este dotate cu cateva canapele, o masa de fusball, un televizor etc. In pauze sau dupa ore ne strangem acolo. Barul colegiului este foarte ieftin , se zice ca e cel mai ieftin din oras 😀 . O bere ajunge la 7 kr (fata de 10kr in oras) iar 4 beri 20kr. Fusball este inotdeuna cea mai buna alegere de destindere in pauze sau dupa ore. Ne grupam in echipe si jucam .

Putem sa aducem de acas consolele (ps sau xbox) si sa jucam pe tv din living , sau putem sa ne aducem mancare de acasa si sa o preparam acolo. Bucatria find daotat cu firgider/cuptor/chiuveta /masina de spalat vase etc.

In oras sunt cateva bar-uri care la sfarsit de saptamana ofera timp de 1 ora bere gratis. Cei mai multi dintre noi frecventam acele baruri si nu ducem lipsa de distractie. In majoritatea cluburilor intrarea este gratis intr-un anumit interval orar, alteori e foarte scumpa. Dar fiecare cum il duce buzunarul. Insa atunci cand ne strangem mai multi numai conteaza banii.

In oras se gasesc numeroase terenuri de fotbal, fiecare echipat cu ce trebuie. In curtea colegiului avem un teren de baschet iar in oras se gasesc mese de ping/pong. Toate acestea sunt gratis si avem ocazia sa intalnim persoane noi.

In campusul unde stau eu , barul ofera saptamanal cate o petrecere cu tema. Turnee de GuitarHero , de fusball sau diferite petreceri tematice.

Deocamdata atat, sper sa am ocazia sa mai descopar si alte surse de distractie si o sa va tin la curent.

MMD Odense *Tietgen Business College*-Costuri lunare.

Locuinta / chirie.

Imediat ce am fost acceptat la facultate am primit prin posta un plic cu un site cu inchirieri de locuinte, pe care trebuia sa il accesez. Mi-am facut cont si am completat campurile de acolo. Stiu ca am pus la chirie lunara maxim 2000dk, undeva la 300 euro.  Pentru studentii chiria este ieftina , asa zic danezii. Se estimeaza undeva la 1800 kr - 2500 kr pe luna. 300-350 euro. Acuma depinde si de facilitatile care le doriti: cu coleg de camera, baie proprie, bucatrie proprie etc.

Eu platesc 2000 kr pe chirie lunar si impart bucatria si baia cu cineva. Pe mancare dau cam 200kr - 300 kr pe saptamana , si manac bine, aproape la fel ca in tara dar numai ca gatit de mine.

In comparatie cu Romania , preturile sunt foarteee mari. Aproape de 3 ori mai mult. O cola la 1.5 l este undeva la 12 lei. Iar o tunsoare , cea mai ieftina 120 kr adica 60 lei. In legatura cu mancare , supermarketurile sunt cea mai buna alegere, iar in legatura cu tunsoarea veniti cu masina de acasa.

Iesitul in oras e scump 😀 . E mai indicat sa dati o petrecere in locuinta voastra cu mancare/batura de la supermarket decat sa iesiti in oras. Cea mai ieftina bere costa 6 lei aici. Iar un sixpack de bere incepe de la 12lei in sus.

Cartile. Nu a fost nevoie sa le cumparam. Unele au fost gratis din partea facultatii , altele sunt pe net. Din cate stiu avem nevoie doar de 5 manuale in primul semestru.

Spalarea hainelor si uscarea este ieftina, unde stau eu dau aproximativ 10kr pentru ambele servicii.

Media license. Este un fel de taxa ce trebuie platita odata la 6 luni sau pe 1 an. E un fel de taxa pentru ca folositi TV,radio,pc sau orice alta sursa de media/entertaiment. Eu inca nu am platito, pentru ca inca nu mi-au cerut. Insa mi s-a spus ca de obicei vin la usa iti bat si pot intra in casa sa vada daca ai sau nu. Majoritatea danezilor au zis ca nu vor sa o plateasca iar altii imi sugereaza sa ma duc sa o fac din proproa intiativa plata. Insa costul este undeva la 1000kr+. Depinde de ce aparatura folositi.

O bicicleta la mana a doua de la 500kr. Si este foarte folositoare. De asemnea se gasesc in oras si second hand-uri , unele preturile sunt mult mai mici iar cateodata calitate mai buna la unele lucruri, gen mobila.

1kr=0.6 lei.

MMD Odense (Tietgen Business College) / Academic Enviroment.

Salut ,

Numele meu este Jean si sunt student in cadrul Lillebaelt Academy , Odense, Danemarca. Profil: Multimedia and Design.

Sa incepem cu prima categorie.Academic Enviroment.

Avem profesorii de prin toate colturile tarii. Diferite oras. Chiar si din UK. Majoritatea sunt tineri si in pas cu lumea. Fiecare profesor are propriul cont de Facebook , la fel si secretara . Atunci cand nu apucam sa le transmitem ceva important la scoala sau sa ii anuntam ceva, o facem pe facebook sau prin e-mail.Raspunsul este deobicei prompt.

In mod normal avem in fiecare zi ore cu un singur profesor , sau doi. Nu am avut niciodata pana acuma cu mai multi. Plictiseala este exclusa din orele lor. Cand profesorul observa ca incepe sa ne pierdem atentia gaseste o metoda sa ne trezeasca la viata.

Modul de predare este foarte interactiv. De obicei  este prezntata teoria la inceput foarte putin iar apoi ne punem pe lucru , pe grupe sau individual.Orele se bazeaza pe practica , practica si iar practica. Se pare ca au descoperit ca nu prea ne dam in vant dupa teorie.

Relatia cu profesorii , asa cum am zis mai sus cu Facebook , este foarte activa si prieteneoasa. Cateodata profesorii isi petrec pauzele cu noi la o tigare sau la cantina scolii. Comunicand despre orice. Nu se fac individualizari , profesorul ne vede ca pe un grup. Daca nu intelegem un lucru si cerem sa mai explice odata , o va face cu cea mai mare placere. O va face de cate ori va fii nevoie , numai sa intelegem.

Lectiile sunt prezentate in PowerPoint , iar toate clasele sunt echipate cu calculatoare. Fiind la MMD , majoritatea ex. noastre se fac pe calculator. La sfarsitul zilei lectiile sunt uploadate pe un domeniu al facultatii si pot fii downloadate de elevii (carora li sunt atribuite la inceput de an un login si o parola) pentru a mai arunca un ochii peste ele. Orarul este flexibil, iar daca nu putem ajunge intr-o zi la scoala trebuie sa anuntam profesorul cu care avem ora.  Lectiile sunt predate , bineinteles , in engleza.

Nu prea se dau in vant dupa teme profesorii. Cand nu apucam sa terinam ce am inceput in clasa va ramane de facut ptr data viitoare.

Despre Business Academy Aarhus- CBS( Chemical and Biotechnical Science)

Salutare,

Sunt Iulia si as vrea sa va ajut cu informatii legate despre scoala si sistemul de invatare . La ficare inceput de an scolar se organizeaza o actiune numita " Orientation day"  , unde va sunt prezentate informatii legate despre :

1) pozitionarea in spatiu a tarii ( Danemarca)

2)cultura , traditiile si obiceiurile lor

3) trasaturi ale danezilor precum- orientarea deosebita spre desingnul caselor

Dupa aceasta prezentare numerosi studenti din anii precedenti , se prezinta si au rolul de a ajuta cu informatii pe noii veniti . Inca din prima zi sunt organizate diferite actiuni ,prin care studentii sa intre cat mai mult in contact. De exemplu pe data de 27 august 2010 , noi am fost separati in 3 grupe si reprezentam " vocea I-fete, vocea  a II-a-mix  si vocea a III-a-numai baieti)  si a trebuit sa cantam pe 3 voci. A fost distractiv sa asculti voci ascutite ale fetelor si in urmatoarele 5 secunde vocile groase ale baietilor.

Tot in aceeasi zi am primit o carte ,unde erau explicate  in amanunt diferite lucruri  precum : unde poti sa gasesti posta , cum trebuie sa procedezi  ca sa obtii  CPR-ul, cum ai putea sa-ti  gasesti un job. Prentru inceput cartea este necesara si foarte utila.

La jumatatea programului am mers in clase si am avut de facut primul proiect . Nu va speriati a fost ceva distractiv si totodata atractiv. A trebuit sa facem un poster personalizat  legat despre modul de  colaborare al  membrilor  unui grup si cateva cuvinte esentiale legate de sistemul de invatare. Aceasta a constituit o alta metoda de a socializa cu noii studenti intr-un mod distractiv. La sfarsitul zilei s-a organizat o petrecere in cinstea noastra .:D . img 1690

img 0147

FII LA CURENT
Introdu adresa ta de mail ca să primești cele mai noi știri despre facultăți și universități. Nu trimitem spam.
Footer - abonare (RO)